Територіальні органи ДФС
у Херсонській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

“Гаряче” спілкування щодо застосування загальної та спрощеної систем оподаткування

22.12.2014 -

В ДПІ у м. Херсоні проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Застосування загальної та спрощеної систем оподаткування фізичними особами - підприємцями».

Начальник інформаційно-комунікаційного відділу Приходько Ірина Вікторівна надала платникам податків вичерпні відповіді на всі поставлені питання.

Наводимо відповіді на актуальні питання:

Чи потрібно підприємцю — платнику єдиного податку першої групи при прийнятті рішення про припинення господарської діяльності подавати заяву про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування та з якого періоду сплачувати єдиний податок не потрібно?

Нормами Податкового кодексу України для відмови від застосування спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до органу ДПС заяву. До заяви включаються, зокрема, відомості про дату припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності. У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності підприємця - платника єдиного податку останнім звітним періодом вважається період, у якому до органу ДФС подано заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припиненням господарської діяльності.

У разі припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності податкові зобов’язання зі сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому до органу ДФС подано заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припиненням господарської діяльності.

Тобто, підприємцями першої групи єдиний податок не сплачується з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому подано таку заяву.

Чи має право підприємець — платник єдиного податку другої групи, що здійснює діяльність у сфері ресторанного господарства, приймати замовлення на обслуговування свят від юридичних осіб, які застосовують загальну систему оподаткування?

Податковим кодексом України передбачено, що до платників єдиного податку другої групи належать підприємці, які здійснюють діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1000000 грн.

Правилами роботи закладів ресторанного господарства визначено, що заклад ресторанного господарства — це організаційно-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо-торговельну діяльність: виробляє і (або) доготовляє, продає й організовує споживання продукції власного виробництва і закупних товарів, може організовувати дозвілля споживачів.

Отже, підприємець — платник єдиного податку другої групи, що здійснює діяльність у сфері ресторанного господарства, має право приймати замовлення на обслуговування свят від юридичних осіб, які застосовують будь-яку систему оподаткування, оскільки ресторатор під час обслуговування замовлень продає і організує споживання продукції власного виробництва і закупних товарів.

Чи можуть підприємці на загальній системі зменшити суму авансових платежів?

Підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування, мають право зменшувати суму авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб всередині року, у разі якщо не вийдуть на запланований рівень доходу. Зокрема, у разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більш ніж на 20 відсотків порівняно з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал, підприємець має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті, пропорційно до зменшення суми зазначеного доходу.

Для цього підприємцю слід до настання строку сплати такого платежу подати до територіального органу ДФС заяву у довільній формі. Водночас, така заява повинна містити розрахунок зменшення суми авансового платежу та коротке пояснення обставин, що призвели до зменшення суми отриманого доходу. Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік, та сплачуються до бюджету – по 25% щокварталу, до: 15 березня, 15 травня, 15 серпня, 15 листопада.

Чи має право ФОП на загальній системі оподаткування враховувати суми витрат, які ним понесені під час здійснення діяльності на спрощеній системі оподаткування?

Податковим кодексом України передбачено, що об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формах) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.

До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат операційної діяльності відповідно до норм Податкового кодексу України .

Оскільки для визначення чистого оподатковуваного прибутку витрати підприємця, що застосовує загальну систему оподаткування, формуються при отриманні доходу, то такий підприємець має право врахувати суму витрат, безпосередньо пов’язану з отриманням доходу, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони фактично були понесені.