Територіальні органи ДФС
у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Лист ГУ ДФС у Херсонській області від 26.08.2016 №1583/10/21-22-12-04-21

30.08.2016

Щодо податкової консультації

Головне управління ДФС у Херсонській області розглянуло Ваше звернення та повідомляє наступне.

Відповідно до вимог п.133.4 Податкового кодексу України (далі ПКУ), установи та організації які претендують на отримання статусу неприбуткової установи чи організації повинні у своїх установчих документах зазначити одночасне виконання наступних умов:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи такої організації містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- установчі документи передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) (пп. 133.4.1 п. 133.4 ст 133 ПКУ).

Доходи (прибутки) неприбуткової організації відповідно до пп. 133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Тобто, в статуті організації, яка претендує на внесення до Реєстру, повинно бути конкретно зазначено норми Кодексу щодо використання отриманих доходів, та умови передачі активів у разі припинення юридичної особи (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Стосовно питання чи може неприбуткова організація – інститут громадянського суспільства укладати договори на здійснення послуг з керівництва та управління проектами, проведення тренінгів, консультацій, логістичних послуг, тощо з ФОП, які є рядовими членами цієї організації, чи представниками керуючих органів повідомляємо.

В Україні до інститутів громадянського суспільства відносять:

- громадські організації;

- релігійні організації;

- благодійні організації;

- професійні спілки;

- об'єднання професійних спілок;

- творчі спілки;

- асоціації;

- організації роботодавців;

- недержавні засоби масової інформації;

- інші непідприємницькі товариства і установи, легалізовані відповідно до законодавства України.

Кожна з зазначених категорій організацій створена для реалізації певної мети, виконання завдань, цілей та кожна з них керується Законом, який регулює діяльність відповідних неприбуткових організацій.

При створені організації, для виконання поставлених функцій необхідно мати певну базу, в т.ч. і забезпечення штатними працівниками, які будуть отримувати заробітну плату, що не є порушенням п.133.4 ПКУ.

Що стосується питання укладання договорів на здійснення послуг з ФОП, які  є рядовими членами цієї організації, чи представниками керуючих органів слід застосовувати індивідуальний підхід. Дане питання необхідно розглядати на конкретних випадках, з наданням документів які конкретизують функції певної установи, права та обов’язки членів і представників керуючих органів, також посадові обов’язки працівників зазначених організацій.

 Тому, з метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства, необхідне детальне вивчення документів (матеріалів) по конкретній організації.

 

Заступник  начальника                                                                      М.А.Квасневський

До списку