Територіальні органи ДФС
у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Лист ГУ ДФС у Херсонській області від 13.07.2016 №1295/10/21-22-12-01-10

15.07.2016

Про розгляд листа

Головне управління ДФС у Херсонській області розглянуло звернення платника податку щодо об’єкта оподаткування у випадку примусового продажу арештованого майна органами юстиції (департаментом державної виконавчої служби) на публічних торгах (аукціонах) та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Відповідно до ч. 1 ст. 62 Закону України «Про виконавче провадження» від 21.04.99 р. № 606-XIV (далі – Закон № 606) реалізація арештованого майна, крім майна, вилученого з обігу згідно із законом, та майна, зазначеного в ч. 8 ст. 57 Закону № 606 (цінні папери, ювелірні та інші побутові вироби із золота, срібла, платини і металів платинової групи, дорогоцінного каміння і перлів, а також брухт і окремі частини таких виробів), здійснюється шляхом його продажу на прилюдних торгах, аукціонах або на комісійних умовах.

Порядок реалізації арештованого майна шляхом проведення електронних торгів затверджено наказом Мін'юсту від 22.12.2015 р. № 2710/5 (далі – Порядок № 2710/5). Цим же наказом уповноважено ДП «Сетам» на організацію та проведення електронних торгів та на виконання інших функцій, передбачених Порядком № 2710/5.

У випадку примусового продажу арештованого майна органами юстиції, застосовується порядок визнання податкових зобов'язань та податкового кредиту, визначений п. 189.4 ПКУ.

Пунктом 189.4 ПКУ встановлено, що базою оподаткування для товарів/послуг, що передаються/отримуються у межах договорів комісії (консигнації), поруки, довірчого управління, є вартість постачання цих товарів, визначена у порядку, встановленому ст. 188 ПКУ.

Дата збільшення податкових зобов'язань та податкового кредиту платників податку, які здійснюють постачання/отримання товарів/послуг в межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів та без права власності на такі товари/послуги, визначається за правилами, встановленими ст. 187 і 198 цього Кодексу.

У свою чергу, згідно з п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а за відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, датою відчуження боржником арештованого майна буде дата отримання таким боржником документа, що підтверджує факт реалізації такого майна через спеціалізоване підприємство. На зазначену дату у боржника збільшуються податкові зобов'язання та виписується переможцю аукціону податкова накладна на суму коштів, зазначену в протоколі електронних торгів, яка дорівнює різниці між ціною продажу придбаного лота і сумою винагороди організатору за цим лотом (саме ця сума перераховується переможцем аукціону на рахунок відділу державної виконавчої служби).

При цьому організатор електронних торгів (аукціону) також виписує переможцю аукціону податкову накладну на суму винагороди за надані послуги з реалізації арештованого майна, а датою виникнення податкових зобов'язань вважається дата, що сталася раніше:

– дата зарахування коштів на рахунок організації такої винагороди;

– дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг з реалізації арештованого майна.

Відповідно до ст. 188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни).

Таким чином, якщо вартість реалізованого майна, зазначена в протоколі електронних торгів, буде нижчою за балансову (залишкову) вартість за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюється така операція, то необхідно буде донарахувати «умовні» податкові зобов'язання.

Підпунктом «б» п. 198.1 ПКУ визначено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання (будівництва, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України.

Згідно з п. 198.6 ПКУ не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ПКУ.

Таким чином, право покупця на податковий кредит на суму ПДВ, сплачену у зв'язку з придбанням на аукціоні арештованого майна, виникатиме за умови наявності належним чином складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної

 

Заступник начальника                                                                М.А.Квасневський

До списку