Територіальні органи ДФС
у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Лист ГУ ДФС у Херсонській області від 14.06.2016 №1121/10/21-22-12-01-10

20.06.2016

Про розгляд листа

Головне управління ДФС у Херсонській області розглянуло звернення платника податку щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з продажу квитків на проїзд та застосування реєстратора розрахункових операцій та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Відповідно до абзацу "б" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. N 2755-VI (далі - Кодекс) об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу.

Згідно з п. 188.1 ст. 188 Кодексу база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

У разі якщо постачання товарів/послуг здійснюється за регульованими цінами (тарифами), база оподаткування визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за такими цінами (тарифами).

Статтею 35 Закону України від 05.04.2001 р. N 2344-III "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон N 2344) визначено, що перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах загального користування на договірних умовах із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 29 Закону № 2344 органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону.

Таким чином, базою оподаткування ПДВ послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом міського та приміського сполучення є затверджений уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування тариф, незалежно від того, з якого джерела перевізник отримує кошти за перевезення: безпосередньо від пасажира, з бюджету чи від інших третіх осіб.

При цьому відповідно до пп. 197.1.8 п. 197.1 ст. 197 Кодексу звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом (крім таксі), тарифи на які регулюються в установленому законом порядку. Ця норма не поширюється на операції з надання пасажирського транспорту в оренду (прокат).

Враховуючи зазначене, дія пп. 197.1.8 п. 197.1 ст. 197 Кодексу поширюється на операції з постачання послуг з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом (крім таксі) у разі, якщо послуги з перевезення здійснюються у межах населеного пункту, та тарифи на такі перевезення затверджено уповноваженим органом, незалежно від того, за рахунок яких джерел компенсується їх вартість (пасажирами або за рахунок місцевого чи держбюджету).

Основні засади державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту регулюються нормами Закону України від 05.04.2001 №2344-111 «Про автомобільний транспорт» (зі змінами та доповненнями).

Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджені Постановою Кабінету міністрів України від 18.02.1997 №176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту».

Наказом Міністерства транспорту та зв’язку від 25.05.2006 №503 «Про затвердження Типових форм квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування» визначено форму та зміст квитків, які при проведенні розрахунків використовують перевізники.

Порядок проведення розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг регулюється вимогами Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами та доповненнями)(далі - Закон №265/95).

Статтею 9 Закону №265/95 визначено випадки проведення розрахункових операцій без застосування реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових книжок.

Крім того, реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються за будь – яких умов при здійсненні розрахунків виключно в безготівковій формі.

Спосіб проведення розрахунків при продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків, з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю залежить від того, ким безпосередньо здійснює їх продаж.

Так, відповідно до пункту 4 статті 9 Закону №265/95, реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, тобто при їх безпосередньому продажу в автобусі (маршрутному таксі тощо).

При роботі водіїв та кондукторів маршрутних автобусів для обліку білетів і готівки застосовуються білетно-облікові листи, які є документами суворої звітності, мають типографські номери.

 У разі наявності готів кого розрахунку при реалізації білетів (квитків) у касі підприємства реєстратор розрахункових операцій необхідно використовувати на загальних підставах відповідно до вимог чинного законодавства.

 

Заступник начальника                                                                          Н.М.Невдах

 

До списку